Wat maak je mee, met twee jaar Twitter?

Vandaag, 4 februari 2011, is het precies twee jaar geleden dat ik begon met het sociale netwerk Twitter. Ik weet nog goed, dat ik begon in 2009 en het sowieso een paar maanden stil heb laten liggen. De vaste volgers van mij kunnen zich waarschijnlijk niet inleven in een dag dat ik niet Twitter! Een aantal maanden later keek ik toevallig weer eens op het sociale netwerk. Ik ging meer en meer mensen volgen, met dezelfde interesses. In 2009 begon ik mijn Twitter naam met StefanAudi, het Duitse automerk Audi sprak mij erg aan. Inmiddels ben ik niet meer onwijze autofan, maar mocht ik ooit een auto zelf gaan kopen, dan hoop ik wel dat ik geld heb voor een dikke Audi…:P Maar dat terzijde.

Inmiddels is mijn Twitter naam veranderd en heb ik nu mooie dingen meegemaakt dankzij Twitter! Wat heb ik in de afgelopen twee jaar meegemaakt? Nou, laten we beginnen met vriendschappen. Ik heb via Twitter veel mensen leren kennen, in alle soorten, om het zo te zeggen :D.
Ik heb Twitteraars ontmoet die ook in hun vrije tijd bezig waren met fotografie en mobiele telefonie. Tevens zijn er ook webwinkels en websites die Twitter hebben. Via, via, via, via kom je ook weer op het spoor van nieuwe volgers en zo bouw je een heel eigen netwerk op! Leuk daaraan is dat je allemaal soorten mensen tegenkomt.

Zelf zijn mijn statistieken van vandaag om 21:25 uur; 599 mensen volgen mij, ik zelf volg 684 mensen. Ik ben nogal Twitterverslaafd inmiddels en de teller staat op: 50.249 tweets. Dit in 2 jaar. Nog meer statistieken? Schrik niet! Maar ik stuur per dag gemiddeld zo’n 200 tweets, dit is wel inclusief beantwoorden van tweets.

Verder blijf je via Twitter op de hoogte van het laatste nieuws. Denk bijvoorbeeld aan branden (Moerdijk bijvoorbeeld). Maar ook leuk: is het winnen van prijzen! Via T-Mobile won ik kaarten voor Guus Meeuwis, daar hebben we het enorm naar onze zin gehad!

Verder heb ik nog meer prijzen gewonnen via het internet! Ik geniet van de Twitter wereld. Lekker je ei kwijt, praten over dingen die andere mensen ook interesseren maar ook foto’s delen en soms leer je ook nog eens dingen!

Hoe ervaren jullie Twitter? Is het een welkome aanvulling op je dagelijks leven?

One Response to Wat maak je mee, met twee jaar Twitter?

  1. Silvia says:

    Heel herkenbaar. Ook ik heb me al zeker twee jaar geleden ingelogd bij Twitter. Ik snapte er alleen geen hol van, en heb er jaren niets mee gedaan. Totdat…. Ik mobiel internet kreeg. Ik installeerde eoa app en ineens viel het kwartje en snapte ik het hele Twittergebeuren.

    Ik kan niet zeggen dat ik Twitterverslaafd ben, maar het is toch een belangrijk onderdeel van mijn virtuele wereld geworden.

    Nice story!

Plaats een reactie