Het bedrijf wat zich Veolia noemt

De beruchte bus!

De kans is groot dat je het nieuws hebt gehoord dat Youp van ’t Hek de strijd aan gaat met telecomproviders. Dit vanwege de slechte service en de ontevreden resultaten die bedrijven bieden. Ondanks het feit dat ik vind dat Youp daar zich helemaal niet mee hoort te bemoeien en zo de waarde van de werknemers die wel hun best doen flink naar beneden haalt, ben ik hier met mijn ergernissen over een ander bedrijf. Soms moet je gewoon even je ei kwijt, en daarom deze blog 🙂

Bussen die te laat komen, bussen die te laat vertrekken… oftewel: vertragingen! De NS wordt dagelijks flink op Twitter de grond in gestampt, maar daar heb ik eigenlijk geen problemen mee, maar Veolia? Das 100x zo erg, althans voor mijn gevoel. Ik moet elke woensdag als ik op weg ben voor stage rennen om mijn trein te halen. En dat liep vandaag een beetje heel erg anders dan andere woensdagen. Ik rende de bus uit, checkte in bij de OV-Chipkaart paal op het station en rende richting de trein.

Dit ging altijd goed, totdat een bepaald persoon expres zijn been uitstak waarmee ik struikelde, maar me gelukkig nog wel in evenwicht kon houden. Ik wou hem even duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben, maar toen ik zag dat het een jongelui was, heb ik me ingehouden. Ik heb nagedacht wat er kon gebeuren als ik wel was gevallen. Ik liep straks langs de trein dus had wellicht wel met mijn gezicht tegen de trein aan kunnen knallen.

Als het niet erger kon zijn, belandde ik eind van de middag in de bus richting thuis na een warme treinrit. Deze bus van Veolia had zoals bijna elke Veolia bus een vertraging van 10 minuten. Nja, dat ben ik inmiddels wel gewend, overigens betekent het niet dat ik het daarom goed keur hoor :-), maar vandaag was het de druppel (en nee! niet een van de regendruppels buiten), toen ik bijna bij mijn bestemming was gaf de buschauffeur een ruk aan het stuur naar links, waar mijn halte rechts was. Ik liep naar de buschauffeur en vroeg rustig hoe het kwam dat hij niet langs de halte rijdt. Hij zei op een boze, geïrriteerde manier; ‘ik heb al vertraging, dus dan is dat voor mij om’. Toen ik rustig aangaf dat het me niet echt de normale gang van zaken leek, reageerde hij nog bozer, terwijl het mij toch een normale vraag leek. Ik ben hierop maar gaan zitten, en morgen maar even bellen naar Veolia.

Na dik vijf minuten omrijden stapte ik de bus uit, bij de halte die 50 a 100 meter verder lag dan de halte waar ik moest zijn, aan de overkant van de winkelstraat. Ik checkte uit met mijn OV-Chipkaart en zie ineens een prijsverschil! Dus niet alleen extra reistijd, maar ook onnodige extra kosten! Dus als een buschauffeur even zelf zijn route kiest, zijn de passagiers de dupe! Morgen een telefoontje naar het rood met wit gekleurde bedrijf, dus wordt vervolgd!

En er zijn ook mensen die zó ver gaan in Veolia, dat ze er een muziekje over maken:

UPDATE 25/11: Vandaag heb ik contact opgenomen met een gratis 0800 nummer van Veolia. Ik heb uitgebreid verteld wat me niet zinde aan het bedrijf. De onnodige vertragingen en de boze reactie inclusief onnodige omleidingsroutes kwamen ook aan bod. Volgens de man die ik aan de lijn had was dit inderdaad niet de normale gang van zaken. ‘Joh, je meent het!’

De klacht over bus 104 wordt opgenomen met een of andere regio coördinator. Hij zou het gehele briefje op zijn bord leggen en binnen 1,5 week zou ik op de hoogte worden gehouden. Ik mocht kiezen of ik dit per telefoon, post of e-mail wilde. Wat jammer nou, dat we niet konden Pingen :-). Ik heb gekozen voor e-mail want ja, de post wordt wie weet wel niet bezorgd door een staking ofzo, en de telefoon komt niet altijd gelegen. 🙂
Ik ben erg benieuwd wat ze met mijn klacht gaan doen, en of ik restitutie krijg.
Ik hou jullie op de hoogte!

Overigens zal ik jullie maar niet vertellen hoe bus 104 vandaag zijn dienstregeling reed.

Advertenties

3 Responses to Het bedrijf wat zich Veolia noemt

  1. Merlin says:

    Ben benieuwd wat ze zeggen als je belt!

  2. Hans says:

    Wat ik hier allemaal lees is niet zo erg als Syntus. Daar is elke dag wat mis mee. Vertragingen, treinuitval, treinen die niet verder rijden enz. Het meest klote is dat ik dus elke dag met Syntus naar school móet.
    NS rijdt niet op mijn traject. Gelukkig neemt Arriva het busvervoer komende maand over en de treinen over twee jaar. Hoop dat het dan helemaal weg is.

  3. Sharon says:

    Ohohohohoho toen ik in breda woonde was het ook altijd hetzelfde liedje…. alleen werd ik niet zo persoonlijk behandeld als jou.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: